“يا محلى المبسوطة قدام المشعوطة”.. ياسمين عز تهاجم مُذيعة مشهورة لهذا السبب

قامت الاعلامية المعروفة ياسمين عز، بالهجوم على مُذيعة مشهورة دون أن تقوم بذكر اسمها، وذلك بسبب الحديث عن عدم وجود كرامة للمرأة بعد الزواج.

وأكدت الاعلامية، أثناء تقديمها لبرنامجها الشهير “كلام الناس”، والذى يُذاع من خلال فضائية “mbc مصر”، وقالت:ـ “بحمد ربنا إنوا شغلنى بنفسى مش بغيرى، وهو ده اللى مخلينى سعيدة أوى، وزمان قالوا حكمة حلوة أوى.. يا محلى المبسوطة قدام المشعوطة”.

ياسمين عز

وأضافت ياسمين:ـ “المبسوطة كل الناس عارفينها، وكمان المشعوطة يعنى متشعوطة كده.. لا حامى ولا بارد.. بالعربى مفلفلة يارب احفظنا، وأنا لما أتكلم عن الكرامة بين الزوج والزوجة.. هو إنتى زوجة؟، ولما أتكلم عن الراجل والست؟.. هو إنتى ست؟”.

ياسمين عز

وتابعت الاعلامية:ـ “هو إنتى ست زى اللى أقصدها؟.. خالص إطلاقاً، وياريت تشوفى نفسك لو ممغوصة من نجاحنا خدى مسكن، ولو إنتى مشعوطة من كلامنا خدى مهدئ”.

ياسمين عز

وأوضحت:ـ “ولو حابة تكونى راس براس وند بند حبى، ولو عاوزة تبقى مسترجلة عوزى، وفى كل الأحوال النوع ده بتاع الصوت العالى والردح للرجالة والتحريض على خراب البيوت.. حاسبينها على القسم الرجالى، ولما تجيلك واحدة معقدة ومُحرضة وتجاربها كلها فاشلة، وليكن من جماعة الست تبات بره بيتها من غير إذن جوزها، ومن غير ضابط ولا رابط”.

ياسمين عز

وقامت ياسمين بتوجيه سؤال للمذيعة:ـ “إيه دخلك بين المتزوجين؟.. إيه حشرك بين المتهنيين؟.. إيه علاقتك بالبنات المتهنية السعيدة، وبجد المنطقة دى محظورة متجيش جنبها تانى.. المنطقة دى كلها دلع وحب وبنات متهنية، ولو جيتى هنا هتتحرقى يا ماما”.

ياسمين عز

وأنهت الاعلامية هجومها وقالت:ـ “قلت قبل كده من دق الباب لقى الجواب، ودرسنا زمان قانون نيوتن بتاع الفعل ورد الفعل، واللى قال لكل فعل رد فعل مُضاعف له في القوة ومُضاد له في الإتجاه، ومحذراً إياه في الرجعة، (وإن عدتم عدنا وإن قلتم قلنا)”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد


جميع المحتويات المنشورة على موقع نجوم مصرية تمثل آراء المؤلفين فقط ولا تعكس بأي شكل من الأشكال آراء شركة نجوم مصرية® لإدارة المحتوى الإلكتروني، يجوز إعادة إنتاج هذه المواد أو نشرها أو توزيعها أو ترجمتها شرط الإشارة المرجعية، بموجب رخصة المشاع الإبداعي 4.0 الدولية. حقوق النشر © 2009-2024 لشركة نجوم مصرية®، جميع الحقوق محفوظة.