حسن شاكوش: لو قعدت م الشغل في 60 بيت متعلقين بيا بعد ربنا مش هيلاقوا ياكلوا

بعد توقفه عن الغناء لعدة أشهر تضامنًا مع أهالي غزة، أعلن مؤدي أغاني المهرجانات حسن شاكوش، عن استعداده لطرح أغاني جديدة خلال الفترة المقبلة.

وقال شاكوش، في بث مباشر عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “انستجرام”: “عندي التزامات.. وفرقتي حوالي 40 فرد.. وشغال معايا حوالي 7 أشخاص.. غير أخواتي وأهلي حوالي 5 أو 6 بيوت كمان مفتوحين.. يعني لو قعدت في حوالي 60 بيت مش هيلاقوا ياكلوا ومتعلقين بيا بعد ربنا”.

وأضاف: “أنا وقفت شغلي شهرين أو 3 شهور عشان أخواتنا في غزة.. الواحد لو في إيده يعمل أي حاجة هيعملها مش هيتأخر.. بس الشغلانة بتاعتنا دي اللي ينام فيها وما يبقاش موجود الموضوع بيبقى صعب.. عايزة اللي بيشتغل 24 ساعة”.

وتابع: “لو قعدت في البيت مش هلاقي أكل وانتوا شايفين الدنيا والغلا اللي إحنا فيه.. الله يكون في عون ناس كتير.. محدش قالي أوقف شغل لكن ذوقيًا مني ما ينفعش أشوف إخواتي في فلسطين بيموتوا فبقالي 3 شهور ما اشتغلتش”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد


جميع المحتويات المنشورة على موقع نجوم مصرية تمثل آراء المؤلفين فقط ولا تعكس بأي شكل من الأشكال آراء شركة نجوم مصرية® لإدارة المحتوى الإلكتروني، يجوز إعادة إنتاج هذه المواد أو نشرها أو توزيعها أو ترجمتها شرط الإشارة المرجعية، بموجب رخصة المشاع الإبداعي 4.0 الدولية. حقوق النشر © 2009-2024 لشركة نجوم مصرية®، جميع الحقوق محفوظة.