“مش فاهمة إزاي البنات مش بتحب لحم الخرفان وبتحب ترتبط بيه؟”.. رضوى الشربيني تثير الجدل بتوجيه رسالة للفتيات.. الجمهور يرد: «كل واحد بيرتبط بفصيلته»

قامت الإعلامية الجميلة رضوى الشربيني، بإثارة الكثير من الجدل على عادتها، خلال الساعات القليلة الماضية، عبر مواقع التواصل الإجتماعي بعد أن قامت بتشبيه الرجال بـ الخرفان على حسب ما قالته، فور طرحها سؤال للفتيات عبر حسابها.

وقامت الإعلامية، بنشر صور لها بالتزامن مع عيد الأضحى المبارك 2023، من خلال حسابها الرسمي على موقع التواصل الإجتماعي “فيس بوك”، وعلقت على الصورة وكتبت:ـ “أنا مش فاهمة ليه البنات مش بتحب لحم الخرفان بس بتحب ترتبط بيه؟”.

وعلى الفور، قام الكثير من جمهور ومحبي الإعلامية ما بين مؤيد ومعارض بالتفاعل مع المنشور، والتي كانت أغلبها بالسلب حيث قال مُتابع:ـ “كل واحد بيرتبط بفصيلته”، ونشر ثان:ـ “قولي كمان يا فنانة.. كمان قولي”.

ومن جانبها، فقد قامت الإعلامية هالة سرحان بالإشادة بتميز الإعلامية رضوى الشربيني ونجاحها في إتقان عملها والتفاني فيه، وتوجيه رسالة شكر لها بكل حب وإخلاص وتفاني.

وكتبت هالة، عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الإجتماعي “تويتر”:ـ “رضوى الشربيني إعلامية بمعنى الكلمة وشاطرة وجميلة أوي، وكمان عندها كاريزما ولطيفة وذكية جداً، وحقيقي طول عمرها بتشوف شغلها بإتقان، وبتتفانى في منطقتها الخاصة”.

وعلى الفور قامت رضوى الشربيني، بالرد على تصريحات الإعلامية هالة سرحان من خلال تدوينة قصيرة على “تويتر”:ـ “كون إني أعيش وأشوف شهادة زي دي من الإعلامية المعروفة هالة سرحان صاحبة الباع الطويل بـ مجال الإعلام، فطبيعي جداً إني افتخر وأعتز بيها، وبجد شرف كبير ليا إن ده يكون رأي حضرتك فيا، وبتمنى من ربنا إني اجتهد واتعب علشان اقدم حاجة تنفع الجميع”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد

5 تعليقات
  1. وليد يقول

    والله قبل ما تسأل السؤال ده من باب أولى انها كانت تسأل الست الوالدة اللى ارتبطت بأبوها اللى ابتلانا بيها فى الدنيا ثم اللى مشغلك وبيقبضك فلوس راجل اشمعنى بقى راضية عشان من غير اللى بتقولى عليهم خرفان هتبقى شحاته وملكيش لزمه اصلا خدى النعجات اللى زيك وعيشو فى دنيا النعجات من غير خروف يلمكم
    وبعد كده تسأل نفسها وفى الاخر يقولك اتحولت للتحقيق ههههههه

  2. غير معروف يقول

    لا هى مش اعلاميه جميله و لا حاجه و بعدين مين ادها الحق اصلا انها تدخل فى حياتنا سواء راجل او ست تروح تعدل من نفسها و من حياتها هى الاول انا معرفش بس تشوف حياتها هى الاول بيطلعو ينصحو و تلقيهم مطلقين مرتين و حياتهم مدمره و يطلعو ينصحو و الرجاله خرفان طب ابوها مش راجل

  3. غير معروف يقول

    مشفهم

  4. غير معروف يقول

    بصراحة مش فاهم يعني انت كموقع اخباري تقصد إيه من كتابة الخبر بالشكل دة اللي فهمته انكم بتدافعوا وبتلمعوا الست هانم بعد تجاوزها وتطاولها
    ارتقوا واستقيموا فالقاع امتلئ يا خسارة

  5. محمد حسن شعبان يقول

    سوف يتم رفع دعوى قضائية على السيدة رضوى الشربينى


جميع المحتويات المنشورة على موقع نجوم مصرية تمثل آراء المؤلفين فقط ولا تعكس بأي شكل من الأشكال آراء شركة نجوم مصرية® لإدارة المحتوى الإلكتروني، يجوز إعادة إنتاج هذه المواد أو نشرها أو توزيعها أو ترجمتها شرط الإشارة المرجعية، بموجب رخصة المشاع الإبداعي 4.0 الدولية. حقوق النشر © 2009-2024 لشركة نجوم مصرية®، جميع الحقوق محفوظة.