غادة ابراهيم: «سهل أعمل أدوار إغراء وأنا محتشمة ومش ممكن ألبس مايوه وممكن اعمل دور مثلي»

قامت الفنانة الجميلة غادة ابراهيم، بالتحدث عن أهمية تقديم القضايا التى تخص المجتمع في الأعمال الفنية، وأشارت إلى تستطيع أن تُقدم أدوار المثليـ،ـين وزنـ،ـا المحـ،ـارم، ولكن دون أن تقدم إيحاءات ومشاهد جرئية.

وأكدت الفنانة، في تصريحات لها مع القاهرة 24 وقالت:ـ “زنـ،ـا المحـ،ـارم موجود من زمان.. ليه عاوزين ندفن راسنا في الرمل؟، وبجد لازم نقدم القضايا دى في الفن، وده علشان نحط جزاء والناس اللى زى دى تبقى عبرة لغيرهم، وكل اللى هنعمله نوصل رسالة مظبوطة في العمل الفنى اللى هنقدمة، ولكن إحنا مش هنروج للخطأ”.

غادة ابراهيم

وتابعت الفنانة:ـ “عندنا فيلم عمارة يعقوبيان اللى كان فيلم عالمى، وبجد خالد الصاوى عمل الدور بصورة رائعة، وأنا عملت دور واحد جرئ خلال مشوارى الفنى، ومع ذلك بيقولوا عليا فنانة إغراء.. فين الإغراء ده؟، وفى أدوار مقدرش أعملها دلوقتى زى القبلات ولبس المايوه إنما ممكن ألبس مايوه وعليه كاش مايوه، وده عشان بنتى كبرت ومش هينفع تشفنى في مشهد خارج، ولكن ممكن أوى أعمل موضوعات هامة زى المثلـ،ـيين، وممكن أعمل إغراء وأنا لابسة مقفول بالإيحاء بس”.

وأنهت غادة حديثها قائلة:ـ “الفنانة الضعيفة هى اللى بتعتمد على اللبس والجسم، ولكن أنا أدواتى عينى وصوتى مش جسمى، وسهل أوى أعمل إغراء من غير ابتذال وأنا مُحتشمة”.

غادة ابراهيم

وجديراً بالذكر، بأن الفنانة غادة ابراهيم كشفت في تصريحات سابقة لها مع القاهرة 24، عن طقوسها خلال شهر رمضان، وأكدت بأنها تحرص على توزيع الطعام للمحتاجين بصورة دائمة ودون انقطاع رغم أى ظروف، وأنها تستمع لبرامج الشيخ الراحل الشعراوى وتهتم الصلاة.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد


جميع المحتويات المنشورة على موقع نجوم مصرية تمثل آراء المؤلفين فقط ولا تعكس بأي شكل من الأشكال آراء شركة نجوم مصرية® لإدارة المحتوى الإلكتروني، يجوز إعادة إنتاج هذه المواد أو نشرها أو توزيعها أو ترجمتها شرط الإشارة المرجعية، بموجب رخصة المشاع الإبداعي 4.0 الدولية. حقوق النشر © 2009-2024 لشركة نجوم مصرية®، جميع الحقوق محفوظة.