ياسمين عز: الرجالة ربنا خلقهم صوتهم خلاب وجذاب.. فخلي كروانك يغني وانتي اعزفي

ردت ياسمين عز، خلال حلقة أمس الجمعة من برنامجها “كلام الناس” الذي يعرض عبر قناة “MBC مصر” على سؤال البعض بشأن صوتها ووصفه بـ “السهتان”.

وأضافت: “شوفي يا روح قلبي يا حبيبة قلبي.. أنا صوتي شتوي.. خامته شتوية.. يعني إيه الكلام ده.. في أصوات شتوية وأصوات صيفية.. الصوت الشتوي ده بيكون زي صوتي كده.. ناعم ودافي نيمان سهتان أو نعسان شوية.. فخامته بتكون شتوية.. أما الصوت الصيفي بيكون صوت عالي شوية حاد مزهزه مصحصح طول الوقت وما بيفصلش ده بنسميه صوت خامته صيفية”.

وتابعت: “طيب هتسألوني دلوقتي وإيه النوع الأحلى الصوت الشتوي ولا الصوت الصيفي.. هقولكم وبدون انحياز وبكل تواضع إن طبعًا خامة الصوت الشتوي هي الأحلى قوليلي ليه هقولك ليه.. مش بس لإنه دافي وناعم لإن كمان لإنك أول ما بتحبي أو تتخطبي بتستعمليه وبتحولي صوتك لجزء من الثانية مع خطيبك في التليفون للصوت الشتوي وتقوليليه ألو أحمد ازيك عامله إيه.. ألو أحمد كلت ولا إيه.. بعد الجواز يرجع صوتك بقى لطبيعته وخامته الصيفية فبالتالي بيكون عالي وحاد وما بيفصلش وطبعًا الكلام ده لينا إحنا بس إنما الرجالة أحلى حاجة في الدنيا وإحنا عارفين ربنا خلقهم صوتهم خلاب وجذاب كائن الكروان يغرد ويرقرق ويزقزق خلي كروانك يغني وانتي اعزفي.. وبعدين إن شاء الله نعملكم حلقة عن الأحبال الصوتية ونعرف إيه الفرق بين باقي الأصوات”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد


جميع المحتويات المنشورة على موقع نجوم مصرية تمثل آراء المؤلفين فقط ولا تعكس بأي شكل من الأشكال آراء شركة نجوم مصرية® لإدارة المحتوى الإلكتروني، يجوز إعادة إنتاج هذه المواد أو نشرها أو توزيعها أو ترجمتها شرط الإشارة المرجعية، بموجب رخصة المشاع الإبداعي 4.0 الدولية. حقوق النشر © 2009-2024 لشركة نجوم مصرية®، جميع الحقوق محفوظة.