ياسمين عز لمنتقدي برنامجها: بلاش نصطاد في المية العكرة ونقول أي كلام

ردت الإعلامية ياسمين عز، خلال حلقة أمس الأحد، من برنامجها “كلام الناس” الذي يعرض عبر قناة “MBC مصر”، على منتقدي برنامجها الذين وصفوها بأنها تعمل على تنفيذ أجندة خارجية.

وقالت ياسمين: “بلاش يبقى فيه طريقة بلدي بلدي أوي ونصطاد في المية العكرة ونقول أي كلام مع أي كلام.. هذا البرنامج اجتماعي بحت يدعو إلى لم شمل الأسرة المصرية وبإذن الله نلم شملها.. يدعو إلى إننا نفتكر أمنا وجدتنا كانوا بيعملوا إيه ونعمل زيهم.. ليه؟ لإن ببساطة بيت أمهاتنا وبيت جدتنا فضلوا معمرين وعايشين سعدا ومتهنيين.. اللي جه بعد كده جديد علينا فبنحاول ننفضه كده من حوالينا.. شوية تراب وغبار هننفضه ونرجع تاني زي الفل”.

وأضافت: “من فات قديمه تاه.. مفيش مثل طلع من الناس الطيبين كده اعتباطًا لا طلع من حاجات شافوها في الحياة.. فأرجع وأقول يا اللي سمعاني ويا اللي سامعني ويا اللي سامعيني هذا البرنامج برنامج اجتماعي ترفيهي رياضي فني أسري.. بيقدم مادة ممتعة ومادة مفيدة.. دايمًا يقولك إيه فيد المشاهد بس امتعه”.

واستكملت: “اللي إحنا بنقوله هنا كله بعيد كل البعد عن الحاجات اللي ممكن حد يحاول إنه يدخلنا فيها.. هو أنا بتكلم في البلكون وداخلة البيت محدش هيشوفني.. انت بتتكلم ع الشاشة يعني كل حاجة موجودة”.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد


جميع المحتويات المنشورة على موقع نجوم مصرية تمثل آراء المؤلفين فقط ولا تعكس بأي شكل من الأشكال آراء شركة نجوم مصرية® لإدارة المحتوى الإلكتروني، يجوز إعادة إنتاج هذه المواد أو نشرها أو توزيعها أو ترجمتها شرط الإشارة المرجعية، بموجب رخصة المشاع الإبداعي 4.0 الدولية. حقوق النشر © 2009-2024 لشركة نجوم مصرية®، جميع الحقوق محفوظة.